Arta și știința de a scrie bine în online

Mi-a plăcut suficient de mult cum sună „arta și știința” încât să adopt formularea pentru a construi primul meu workshop, de web writing pentru începători. L-am livrat în ian. 2016 către doisprezece participanți în calitate de membru al unui ONG și am primit feedback-uri bune – sunt cele din imagine. 

În iun. 2019, la cursul acreditat de formator la care eram înscris, am susținut proba practică folosindu-mă de același curs, căruia i-am păstrat titlul original: Arta și știința de a scrie bine în online. Vă dezvălui un detaliu din structura cursului meu: pe lângă faptul că știința de a scrie bine în online cuprinde anumite aspecte, arta de a scrie bine în online cuprinde, la rândul ei, o parte științifică, tehnică.

Sper să am posibilitatea pe viitor să susțin acest curs în calitate de trainer. Nu mă încântă deloc ideea cursurilor online (surprinzător, venind de la un web content writer, nu-i așa?), așa că cel mai probabil mă voi concentra pe a scrie bine în online în continuare până când pandemia de Covid-19 va dispărea.

Revenind la formularea "arta și știința", vreau să adaug că ponderea lor trebuie să fie egală (cu mențiunea de mai sus, ați reținut-o?). Vorba unui academician basarabean care mă povățuia în liceu cu privire la scrierea de poezii – până și această preocupare atât de boemă, lirica, are un anumit meșteșug.

A scrie este o activitate de bază. A scrie în mediul online, de asemenea, dar a scrie bine este o îndeletnicire și ceva peste – presupune un talent dublat de muncă și de respectarea anumitor reguli. Nu se poate rezuma totul la creative writing și nici nu se poate compara totul cu rocket science, așa că, apropo de scrisul în mediul online, discutăm de o artă și în același timp de o știință. Echilibru perfect.

 

  

Comentarii