Silvian Apollo - Consultanță Literară

 

Manifest

Am vocația de a conecta oamenii cu încercări lirice la esența măreață a Poeziei și de a ghida talentul prozatorului cel puțin în primii săi kilometri de drum. Am o abordare mai puțin academică în actul meu de consultanță. Deși înțeleg bine că astfel pot afecta sufletele oamenilor care apelează la mine, nu tratez pe nimeni cu mânuși. Am o rețetă eficientă pentru a crește valoarea scrierilor trecute și viitoare, rețetă îmbunătățită în timp. Pro bono, am făcut consultanță literară pentru circa 15 foști colegi de cenaclu literar, în 2018 având ocazia de a mă ocupa de selecția poeziilor pentru volumul de debut al unuia dintre ei. În 2020-2021 am fost în premieră plătit pentru această activitate, în legătură cu un roman, și astăzi iată-mă aici, în postura asumată de consultant literar pentru limba română, bazându-mă și pe acreditarea de trainer obținută în 2019.

Scriu poezie din anul 2000. Am câștigat primul premiu literar în 2003 – în mod paradoxal, cu proză, deși tot poezia mi l-a adus pe cel mai mare, în 2009. Am fost membru în 4 cenacluri literare (în 2008 le frecventam pe toate), am mers în două tabere literare și mi-am asumat roluri în domeniu: de redactor la reviste culturale, de redactor de carte, în 2022 de coordonator de cenaclu literar. Am publicat numai în reviste culturale și antologii literare, atât poezie, cât și proză sau eseu, în premieră în 2021 fiind și plătit pentru asta. Mă apropii vertiginos de debutul meu în volum, după ce în ultimii ani am depus o muncă migăloasă de curator al întregii mele opere literare. Sufletește, în primul rând sunt poet, și abia după aceea port alte titulaturi. Sper la clienți care să vibreze în acord cu mine sau, în caz contrar, sper să îi fac să vibreze astfel. Care este vibrația ta literară?  

 

 Servicii; Tarife

Consultanță remote

pe bază de document Word (min. 2 pg, font 11-12, TNR/Calibri, limba română). Voi evidenția prin culori formulările la care mă voi referi în continuarea textului. Îți voi scrie clar, ca și cum aș vorbi, lucruri aplicate despre acele pasaje, dar voi avea și o abordare integrată. Îți va fi clar la nivel vizual și conceptual ori direcțional la ce nivel se situează textul și pe porțiuni, și în ansamblu, și care sunt modificările pe care le-aș face eu dacă ar fi textul meu. Dar face-to-face e mult mai bine!

Poezie Remote

de la 29 RON/ pg., min. 2 pg.

 

Proză Remote

de la 44 RON/ pg., min. 2 pg.

 

Consultanță face-to-face

 în orice zi a săptămânii, la pub/cafenea sau în parc (în aer liber doar dacă e cald și uscat afară), în Ploiești (unde locuiesc) sau în București, la locul, data și ora stabilite de comun acord (atenție, nu sunt matinal!). Față în față am ocazia să îți pun un pix în mână și să te invit să îți tai ție însuți/însăți porțiuni din textul în limba română de pe foile cu care vii, ca un ritual de a scăpa de balast sau de a eficientiza formulările. Nuanțele pe care le pot exprima față în față sunt mai multe; totul este interactiv și prilejul capătă un vibe boem, atât de necesar pentru a scrie bine. Ți-l dorești?

Face-to-face Ploiești

de la 29 RON/h (min. 2h)

 

Face-to-face București

de la 44 RON/h (min. 2h

și plata în avans pentru 2h)

 

 

Consultanță nuvelă/roman

Discutăm despre un proiect special, consistent și de lungă durată, privit ca un întreg, pentru care sunt necesare asumări de ambele părți, eventual pentru mine o prioritizare a proiectului în fața altor solicitări de consultanță. Tariful este negociabil în funcție de mai mulți factori (cantitate de text, frecvență, tipul de nuvelă/roman etc.). Ofer consultanță doar pentru scrieri în limba română.

 

PS: Orice sesiune de consultanță poate fi urmată de o minisesiune remote gratuită de feedback pentru textul modificat. Dacă vei dori o nouă sesiune de consultanță, îți voi răsplăti fidelitatea scăzând tariful.

PPS: Plata se va face numai în cont bancar. Vei primi factura aferentă (care ține loc de chitanță).

 

Background

 2022

Coordonator al Cenaclului literar „Orfeu” – Biblioteca judeţeană Prahova

2021

Redactor, responsabil social media – revista „Atitudini”, Casa de Cultură Ploiești

2019

Am obținut diplomă acreditată A.N.C. de Formator (trainer) și am livrat un curs

2018

Testimonial pe coperta unui volum de poezii pentru care am oferit consultanță

2014

Apariții pe afiș la evenimentele culturale ploieștene Zodia Poeziei 6 și INsideART 2

2013

Redactor de carte al antologiei literare „Din pana egretei” a cenaclului „Atitudini”

2012-2013

Redactor-șef adjunct al revistei cultural-științifice prahovene „Spirala Cunoașterii”

2009-2011

Responsabilități de coordonare a tinerilor din cadrul Cenaclului literar „Atitudini”

2007-2008

Participant al Taberei de creație literară „Tinere Condeie” – sub egida „Săgetătorul”

2007-2008

Membru al Cenaclului literar naţional de juniori „Săgetătorul” – de sub egida USR

2004-2008

Redactor revistă: „Millenium”; „Liceenii”; „Timpuri verzi”; „Atitudini”; „Axis Mundi”

2004-2019

Membru al cenaclului literar „Orfeu” –  Biblioteca judeţeană „Nicolae Iorga” Prahova

2003 – 2013

Membru al Cenaclului literar „Atitudini” – Casa de Cultură „I. L. Caragiale” Ploieşti

2001-2008

Membru al Cenaclului literar „Nichita Stănescu” – Palatul Copiilor şi Elevilor Ploieşti

 

Apariții literare

Poezie și proză scurtă – revistele: „Millenium”; „Liceenii”; „Timpuri verzi”; „Atitudini”; „Axis Mundi”; „Revista Nouă”; „Cronica”; „Spirala Cunoașterii”; „R.O.C.A.D.A.”; „Literadura”.

Poezie – plachetele „Terminus Temporis” (2004) şi „Icoană de cer” (2005) editate de Biblioteca Județeană „Nicolae Iorga” Prahova și antologiile „Antologia tinerilor poeţi prahoveni” (2009), „Melancolie Diesel” (2010), „natură în mișcare cu infantă/ flamingo și fără măr” (2012), „Din pana egretei” (2013) editate de Casa de Cultură „Ion Luca Caragiale” a Municipiului Ploiești.

 Publicistică

Eseuri în revistele culturale „Spirala Cunoașterii” și „Atitudini”.

 

Premii literare

2003-2008

>15 premii literare județene și naționale pentru elevi, pentru poezie sau proză

2009

Premiul Special „Nichita Stănescu” pentru încurajarea creaţiei literare în rândul tinerilor – Festivalul Internaţional de Poezie „Nichita Stănescu”, ediţia a XXI-a, Ploieşti

 

Testimoniale

Colaborarea cu Silvian m-a ajutat cu adevărat. Intrasem într-o perioadă în care scrisul mergea foarte greu. Am avut parte de multă încurajare, dar și de o conversație asupra textului care m-a ajutat să-mi dau seama de unele greșeli, de punctele mele slabe și de cele forte, dar mai ales de elemente de compoziție.

Irina V.

„Dincolo de orice, prețuiesc cel mai mult, în prietenia noastră, momentul în care Silvian m-a ajutat în trierea poeziilor pentru volumul meu de poezie de debut. Aportul său mi-a adus clarviziune și mai multă consistență în selecție. M-a bucurat și surprins enorm cu cât profesionalism a tratat întregul moment de atunci...”

Mihai Costin Moldoveanu

„Cred că cel mai important atribut al lui Silvian este spiritul critic. Niciodată nu s-a ferit să «taie în carne vie» textele, poezie sau proză. Colaborarea noastră se întinde mult în trecut, de la două reviste culturale pe care le-am conceput împreună. Cred că, dincolo de a fi un scriitor foarte bun, Silvian Apollo este un profesionist, obiectiv până la capăt.”

Mihai Sandu

 

Portofoliu

Pentru portofoliu, click aici.

Comentarii