Crezi în SEO?

 

În vreme ce oamenii se întreabă reciproc dacă sau dacă nu cred în Covid, eu îi întreb dacă sau dacă nu cred în SEO. Mai sunt încă posesori de site-uri care nu cred în SEO, iar acest ateism manifestat față de zeul Google (că doar nu Yahoo!, Bing sau Yandex) îi costă. Pentru a îi aduce pe calea cea dreaptă m-am gândit la un lucru pe cât de simplu, pe atât de plin de păcate.

SEO este pronunțat la noi tot așa cum se scrie, „se-o”; două silabe molatice, dulci, un soi de „seu” portughez un pic mai elevat și mai prelung. Fiind un acronim al unei noțiuni în limba engleză (Search Engine Optimization), se pronunță în engleză „es ii oou”. Mai sofisticat față de „se-o”, nu-i așa?

Să fie pronunția o piedică în a face persoanele cu site-uri să înțeleagă necesitatea SEO? Nu cred. Ar ajuta, însă, dacă acel „O” ar da indicii asupra avantajului suprem pe care SEO îl aduce: optimization. Dar „SEOptimization” sună prea lung, nu ajută. „SEOpt”, prea scurt, iar nu ajută (în plus, determină românii să îl represcurteze în „SE8”). „SEOptim” sună mai bine.

Optimizarea pentru motoarele de căutare. În România există un echivalent între un motor de căutare și Google, așa că hai să îi spunem nu SEO, ci „GoogleO”. Și nu „GoogleO”, ci „GoogleOptim". Poate că astfel își vor da seama toți scepticii cu site de faptul că, dacă ei nu cred în SEO, nu crede nici Google în ei. La final de expunere vă las cu un dialog scurt și filosofic, o chintesență, o anecdotă chiar:

-          Crezi în SEO?

-          Nu...    

-          Dar în GoogleOptim crezi?

-          Desigur!

 

 

Comentarii