5+1 motivații intrinseci pentru a scrie

 A scrie este o aptitudine dobândită încă din școala primară, dar a scrie bine presupune concomitent talent, muncă și pasiune. Am ales pentru articolul de astăzi să redau câteva motive pentru a scrie expuse de cei care scriu versuri de rap.

 Desigur că nu are (aproape) deloc legătură cu a scrie texte de marketing sau texte publicitare, dar eu sunt ascultător de rap și mi-a fost la îndemână să extrag de aici următoarele 5(+1) aspecte referitoare la motivația de a scrie la modul general:

 

 Dragonu AKA 47 - Scriu (Tiranosaurus Dex)

„Scriu, țin spiritul viu/ Scriu, asta mă face să fiu”

De aici reiese faptul că scrisul este o activitate

care satisface sufletul (uneori și buzunarul).

 

Nimeni Altu' - Ziceam că nu mai scriu

„Ziceam că nu mai scriu (...) dar asta mă face să mă simt viu”

Este un corolar al celor spuse mai sus la care se adaugă

gândul de a renunța la scris, din fericire abandonat repede.

 

HAARP CORD - Nu mă pot opri din scris (cu FLOU REGE)

„Altceva nu știu să fac decât să scriu, (...) scrie și-n CV-u”

De aici reiese că singura îndeletnicire care dă și rezultate

pentru unii oameni este scrisul, sau folosirea cuvântului.

 

 C.I.A. - De-aia scriu feat. Ela Danhi [UNIVERSAL LP]

„Dar știu măcar că sunt ce mi-am dorit să fiu./ De-aia scriu”

De la „Ce vrei să te faci?” la „Unde te vezi peste 5 ani”,

răspunsul e același. Acel „măcar” trădează sacrificiile făcute.

 

Oliniutză - Scriu feat. Nomad

„Ce să mai, le am cu scrisu’, scriu și-n somn, îmi trăiesc visu’”

Un sentiment de mândrie combinat cu asumare și satisfacție.

O împlinire de parcă ai mânca salam de Sibiu în loc de parizer.

 

 Apropo de salam...

 Florin Salam - Scriu scrisori după scrisori

 ...nu știu de ce, Florine tată, dar nu te cred... :)

 


Comentarii